Om bokningar

När du klickat på knappen ”Kursschema” får du en överblick över de nu schemalagda kurserna. De flesta kurserna återkommer vid flera tidpunkter. För att kunna sända bokningsuppgifter till dig är det viktigt att du uppger en gällande och korrekt email adress. Om du vill boka eller läsa mer om en kurs klickar du på kursen som du är intresserad av. Du kommer  då att få upp en ny sida med information om kursen med en knapp som säger ”anmäl dig till kursen.” När du klickat på ”anmäl dig till kursen” kommer en sida upp där du behöver fylla i dina uppgifter. Längst ned på sidan finns knappen ”skapa konto & faktura”. (Du behöver skapa ett konto även om du har haft ett konto i vårt tidigare system).

Din anmälan är bindande.  Din plats är definitiv när du betalat in hela kurskostnaden till bankkontot som anges i din bokning, så att vi har det senast dagen vi angivit. Spara uppgifterna om tidpunkten och notera vilka verktyg eller annat material du skall ha med dig till kursen.  När du deltar fotograferar vi ofta deltagarnas smycken. Genom att anmäla dig till kursen godkänner du att vi får använda bilderna t.ex i vår blogg eller i annan marknadsföring.

Du kan nå oss med allmänna frågor om kurserna på 0709-99 98 22.

Vi har några regler vid bokning för att ge oss den framförhållning vi behöver. Du kan inte via Internet boka av en kurs närmare i tiden än 6 dagar. Ringer du oss kan vi hjälpa, men är det 5 dagar kvar före kursstart så behåller vi en avbokningsavgift på 300 kronor, är det 3 dagar eller mindre kvar före kursstart så behåller vi 600 kronor. Detta för merarbetet att hitta annan deltagare eller eventuellt tvingas ställa in kursen.

Vi förbehåller oss rätten att ställa in kursen om vi på grund av lärares sjukdom inte kan genomföra den. Vi försöker då snarast nå alla anmälda via email.Vi förbehåller oss rätten att ställa in kursen om deltagarantalet är fyra eller mindre. Läraren kan dock göra undantag och genomföra kursen med färre än fem.